gtag('config', 'UA-137024368-1');

Je kent het wel, je loop ergens en ineens zie je een super gespierde man met dikke biceps en triceps. Met die man wil je geen ruzie denk je dan. Daarom gaan we uitleggen hoe jij je armspieren kunt trainen.

Bankdrukken

Met bankdrukken pak je een deel van je armspieren mee en tegelijk pak je je borst spieren ermee. Het beste is om met lage gewichten te beginnen, zodat je eerst de techniek goed hebt van de oefening. Het is belangrijker om de oefening goed uit te voeren met lichtere gewichten dan dat je super veel gewichten eraan doet en de oefening niet goed kan uitvoeren.

Als je eenmaal de oefening goed kan uitvoeren kun je jezelf uitdagen door te kijken wat je kan drukken (zorg als je dit wil doen wel voor dat je iemand hebt die je helpt, voor het geval je de stang met gewichten niet meer omhoog krijgt). Wat ik zou aanraden is om 3 series van 15 te doen. Lukt het je om 3 series van 15 te doen? Dan doe je de volgende keer aan beide kanten 2,5 of 5 kg erbij.

Dumbbels

Bij de meeste sportscholen heb je wel dumbbels liggen. Met deze dingen kun je je armspieren ook goed trainen (natuurlijk ook andere groepenspieren, zoals je schouders en rug). Je kunt hiermee hetzelfde doen als bankdrukken, maar dan in plaats van een stang heb je 2 losse dumbbels vast.

Ook kun je de volgende oefening doen:

  1. Neem in beide handen een dumbbel
  2. Ga recht opstaan met 1 voet ietsjes voor de andere
  3. Beide armen naar beneden en je brengt de dumbbel omhoog door je onderarm omhoog te halen.
  4. Je boven arm gebruik je hierbij niet tot amper
  5. Doe nu je onderarm weer omlaag en herhaal dit 15 keer, doe dit in 3 sets
  6. Later kun je eventueel als het je makkelijk af gaat zwaardere gewichten pakken

Oefeningen voor thuis

Thuis kun je natuurlijk ook je armspieren trainen, aangezien niet iedereen een sportschool abonnement heeft. Voorbeelden van oefeningen die je thuis kunt doen zijn:

  • Opdrukken, in het begin 3 series van 10 en later uitbouwen naar meer.
  • Jezelf optrekken, dit kan alleen als je iets hebt wat je gewicht kan houden. Dit is een relatief zware oefening dus ik zou beginnen met 3 series van 5.

Voor eventuele verdere informatie kun je altijd met mij contact opnemen door HIER te drukken. Ik kan eventueel een schema voor je maken of helpen met de juiste oefeningen te vinden.