gtag('config', 'UA-137024368-1');

Lichaam

Zoals al is benoemd op de website is ieder lichaam anders en heeft ieder persoon een andere inspanning dan de andere. Hierdoor reageren mensen ook anders op bepaalde voedingstoffen dan andere. Voor de mensen die zich afvragen waarom hier over een artikel komt? Omdat er mensen zijn die denken dat iedere man 2500 kcal per dag maximaal naar binnen mag krijgen en vrouwen 2000 kcal.

Hoeveel kcal mag ik dan?

Deze vraag is gewoon heel lastig om precies te beantwoorden. Wetenschappers hebben alleen een gemiddelde genomen bij bijvoorbeeld de man. Bij de gemiddelde man is het dan ook 2500 kcal dat hij naar binnen mag krijgen maximaal per dag. Hier over heen gaan is natuurlijk niet een enorm probleem en eronder blijven is ook geen probleem. 

Factoren

Er zijn veel verschillende factoren die een rol spelen bij de verbranding in het lichaam en alles daar omheen. Maar welke factoren hierbij een rol spelen? Daar gaan we nu verder op in!

Uren slaap dat je hebt, want met slapen geef je je lichaam rust. Doe je dit niet, dan heeft je lichaam meer moeite om dingen te doen.

Werk, er is een verschil met de hoeveelheid fysieke arbeid die je doet als je achter een bureau zit of als je een timmerman bent. Bij een beroep als timmerman ben je veel fysieker bezig en verbruik je dus meer energie dan bij een kantoorbaan. Dus bijvoorbeeld de timmerman zou dus ook meer energie (voeding) binnen moeten krijgen om genoeg energie te hebben voor de fysieke arbeid die hij doet.

Sporten, het aantal uur dat je sport is ook relevant voor de hoeveelheid calorieën die je mag eten.  Topsporters mogen over het algemeen ook meer calorieën eten dan normale mensen die hun sport als een normale hobby beschouwen.

Lichaamsbouw, hoe je lichaam is gebouwd is ook belangrijk. Sommige mensen zijn van zichzelf al breed en lang en hebben soms meer energie nodig en dus kunnen ze ook meer calorieën eten. Sommige mensen kunnen van zichzelf veel eten en komen nooit aan, andere hebben juist als ze één keer snoepen komen ze meteen een kilo aan bij wijze van spreken.

Kort samengevat is het gewoon lastig om te zeggen hoeveel je van iets mag eten. Het beste is gewoon om je er niet te veel mee bezig te houden. Meestal weet je van jezelf wel of je veel hebt gegeten en ongezond of weinig en gezond. De meeste mensen weten ook wel dat je niet elke dag Mac Donalds kunt gaan, omdat dat gewoon niet gezond is.

Factoren

Er zijn veel verschillende factoren die een rol spelen bij de verbranding in het lichaam en alles daar omheen. Maar welke factoren hierbij een rol spelen? Daar gaan we nu verder op in!

Uren slaap dat je hebt, want met slapen geef je je lichaam rust. Doe je dit niet, dan heeft je lichaam meer moeite om dingen te doen.

Werk, er is een verschil met de hoeveelheid fysieke arbeid die je doet als je achter een bureau zit of als je een timmerman bent. Bij een beroep als timmerman ben je veel fysieker bezig en verbruik je dus meer energie dan bij een kantoorbaan. Dus bijvoorbeeld de timmerman zou dus ook meer energie (voeding) binnen moeten krijgen om genoeg energie te hebben voor de fysieke arbeid die hij doet.

Sporten, het aantal uur dat je sport is ook relevant voor de hoeveelheid calorieën die je mag eten.  Topsporters mogen over het algemeen ook meer calorieën eten dan normale mensen die hun sport als een normale hobby beschouwen.

Lichaamsbouw, hoe je lichaam is gebouwd is ook belangrijk. Sommige mensen zijn van zichzelf al breed en lang en hebben soms meer energie nodig en dus kunnen ze ook meer calorieën eten. Sommige mensen kunnen van zichzelf veel eten en komen nooit aan, andere hebben juist als ze één keer snoepen komen ze meteen een kilo aan bij wijze van spreken.

Kort samengevat is het gewoon lastig om te zeggen hoeveel je van iets mag eten. Het beste is gewoon om je er niet te veel mee bezig te houden. Meestal weet je van jezelf wel of je veel hebt gegeten en ongezond of weinig en gezond. De meeste mensen weten ook wel dat je niet elke dag Mac Donalds kunt gaan, omdat dat gewoon niet gezond is.