gtag('config', 'UA-137024368-1');

Ken je dat gevoel op de middelbare school nog? Je moet rondjes lopen maar na enkele rondjes zit je al helemaal te hijgen. Of dat je na de bovenste verdieping moet zijn en je na drie trappen al kapot bent?   Op deze pagina gaan wij je vertellen hoe je een betere conditie kunt krijgen!

Natuurlijk vraag je je af, wat heeft conditie nou met je fitter voelen te maken? Of met afvallen? Om conditie te trainen maak je onder anderen gebruik van cardio training, dit is een training waarbij je meer calorieën verbrand dan bijvoorbeeld met gewichtheffen. Veel mensen die buikje hebben maken de fout om meteen vol met gewichten te gaan trainen, om zo een sixpack proberen te krijgen. Alleen hierdoor houd je je buikje nog wel en is de sixpack minder mooi, daarom is het belangrijk om ook een redelijk strak buikje te hebben of een klein buikje. Anders kun je nog zoveel met gewichten trainen, je krijgt die sixpack niet goed te zien. En zeg nou eerlijk, iedereen zou wel een goede conditie willen hebben, zodat je niet na 20 seconden hardlopen helemaal buitenadem bent.

De volgende 7 oefeningen zijn goede voorbeelden van oefeningen om je conditie te verbeteren:

  1. Hardlopen
  2. Touwtjespringen
  3. Calisthenics (denk aan burpees, jumping jacks en moutain climbers)
  4. Elliptische crosstrainer (bijvoorbeeld een loopband en hometrainer)
  5. Roeimachine
  6. Boksen
  7. Traplopen

Bij elke oefening verbrand je ook calorieën en zijn het dus win-win situaties. Je verbeterd je conditie en je verbrand calorieën. Dan ga je je ook fitter voelen! Als je probeert om deze workouts op vaste dagen en of vaste tijden te doen, wordt het na een aantal weken gemakkelijker voor je. Dit komt omdat het in je dagelijkse of wekelijkse routine komt.

HIER een filmpje over oefeningen die je ook thuis kunt doen om je conditie te verbeteren en vet te verbranden.

Nu is het natuurlijk lastig als je deze oefeningen altijd in je eentje gaat doen, omdat je niet altijd even gemotiveerd bent. Je kunt ook eventueel een vriend, broer, zus, vader of moeder vragen om mee te doen. Zo kunnen jullie beide trainen en motiveren jullie elkaar. Ook helpt het om workout muziek op te zetten, hierdoor sporten de meeste mensen makkelijker en worden de resultaten die je wilt halen ook sneller gehaald.

Voor eventuele vragen kun je altijd contact met mij opnemen en zal ik zo goed mogelijk proberen te helpen!