gtag('config', 'UA-137024368-1');

De meeste mensen denken dat als je wilt afvallen of spieren wilt kweken dat je vooral veel moet gaan sporten. Deze gedachte is fout. Het is namelijk zo dat de voeding belangrijker is bij spieren kweken en voeding is al helemaal belangrijk voor als je wilt gaan afvallen! Ook helpt het om je fitter te laten voelen!

Natuurlijk moet je nu niet gaan stoppen met sporten en alleen op je voeding gaan letten. Met sporten verbrand je dan wel de calorieën en ga je je fitter voelen, maar daar heb je niks aan als je de calorieën er meteen weer bij eet. Toch is het zo dat hoeveel je ook sport, als je toch veel ongezond eet je amper resultaat gaat zien. Mensen zeggen ook wel dat als je wilt afvallen 90 % uit voeding bestaat en 10 % uit sporten. Ook voor als je spieren wilt kweken is voeding essentieel, want je moet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en in de juiste maten. Denk hierbij aan genoeg eiwitten, voor je spierenherstel en spiermassa groei.

Wat belangrijk is voor voeding is dat je in mate leert eten en je ervan bewust wordt wat je wel en niet kunt eten om een goed resultaat te halen. Het is natuurlijk ook zo als je je voeding verbeterd en gezonder gaat doen, het bij de meeste mensen zo is dat ze zich fitter gaan voelen en dus beter in hun vel gaan zitten.

Voeding heeft dus fysiek en mentaal een belangrijke invloed op ons als persoon. Natuurlijk met sporten ga je je ook fitter voelen, maar dit is dan meer mentaal. Dit komt omdat je met alleen sporten dus minder snel resultaat ziet en merkt. Het beste is dus om een goede voeding te hebben en ook genoeg te sporten zodat je je fitter gaat voelen fysiek en mentaal!

Belangrijk om te weten is dat bij ieder persoon de voeding anders is. Je moet jezelf de volgende vragen dan stellen:

  • Hoe oud ben ik?
  • Hoe lang ben ik?
  • Hoeveel weeg ik?
  • Hoeveel sport ik dagelijks / wekelijks?
  • Hoeveel werk ik? En is dit werk erg fysiek?

Omdat ieder persoon anders is, kun je dus niet één voedingsschema maken voor alle inwoners van Nederland. Volwassenen moeten meer eten da kinderen over het algemeen. Topsporters moeten ook weer meer eten dan mensen die amper sporten. Het is dus lastig om een perfecte voedingsschema te maken. Wel kun je richtingen aangeven, hoeveel je ongeveer moet eten van iets en hoeveel voedingsstoffen je ongeveer binnen moet krijgen. Over het algemeen is het zo dat mannen 2500 calorieën kunnen eten op een dag en vrouwen 2000 calorieën.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *